surdopedagogika

WIEDZA PREDYSPOZYCJE
  • Z zakresu pedagogiki specjalnej, psychologii – przede wszystkim rozwojowej i klinicznej, psychopatologii oraz podstaw audiologii i logopedii
  • O potencjale i ograniczeniach rozwojowych osób z zaburzeniami słuchu
  • O możliwościach edukacyjnych, rehabilitacyjnych i resocjalizacyjnych
  • Z zakresu nowych technologii, przedsiębiorczości, prawa i wspomagających komunikowanie się i funkcjonowanie osób z zaburzeniami słuchu alternatywnych metod komunikacji
  • Otwartość na ludzi oraz nowe doświadczenia, umiejętność współpracy
  • Wysoki poziom empatii i tolerancji wobec odmienności
  • Szeroko pojęta kreatywność
  • I musisz być po prostu FAJNY :)
RYNEK PRACY  UMIEJĘTNOŚCI
  • Szkoły specjalne dla dzieci z wadą słuchu , ośrodki szkolno – wychowawcze i rewalidacyjno – wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze
  • Przedszkola specjalne dla dzieci z zaburzeniami słuchu
  • Poradnie psychologiczno – pedagogiczne
  • Internaty, świetlice terapeutyczne
  • Szkoły i klasy integracyjne
  • Warsztaty Terapii Zajęciowej i Środowiskowe Domy Samopomocy
  • Ośrodki wczesnej interwencji i wczesnego wspomagania rozwoju
  • Dostrzegania oraz samodzielnego rozwiązywania problemów teoretycznych i praktycznych w procesie wychowawczo – dydaktycznym dzieci z wadą słuchu
  • Organizacja procesu edukacji uczniów niesłyszących i słabosłyszących na I poziomie kształcenia
  • Prowadzenia obserwacji i diagnozowania osób z zaburzeniami słuchu
  • Programowania i prowadzenia zajęć rewalidacyjnych i terapeutycznych
  • Prowadzenia grupy wychowawczej
  • Samokształcenia w zakresie doskonalenia warsztatu pracy pedagogiczno – terapeutyczne

Comments are closed.